FITXA 3: CAIGUDA SOTA CONTROL

 MATERIAL:

Full de paper, tisores, regle i clip.

PROCEDIMENT:
1. Talla el paper tal i com s'indica a la imatge 3, i doblega per la línia de punts. 
2. Reprodueix l'objecte de la imatge 4, i posa un clip a la part de baix. 
3. Deixa caure l'helicòpter. Ajusta les “ales” perquè inverteixi el sentit de gir. 
4. Fes proves modificant el nombre de clips i canviant la llargada de les ales



QUESTIONS:
1. Com has aconseguit invertir el sentit de gir? 
Donant-li el tomb a les ales. És a dir: si tinc les ales una cap a endarrera i l'altra cap a endavant, els giro, passant del que estava endarrera a l'endavant i viceversa.

2. Què passa quan canvies el nombre de clips? 
Que fa més girs i cau més ràpid. Aixó últim és perqué té més pes, i per aixó baixa més ràpidament.


3. Què passa quan escurces les ales?
Que cau més ràpid que quan les té llargues. Crec que aixó passa, perqué com més petit i curt sigui les ales, tindrà més pes que suportar i, per ixó més ràpid que quan són llargues.



TAKETOMBO:
El teketombo és una joguina tradicional japonesa. També és diu Bamboo Dragonfly, i segons la wikipedia és apte per nens de 8 anys o superiors.
 



Aquesta activitat ha sigut una mica raro, ja que encara que el profe m'ho va explicar a classe, no m'en recordo del que tenia que fer, pero me les he apanyat.
Com que estem confinat, no tenia els mataeixos materials que tenia a l'aula, o simplement no els tenia i he hagut d'improvisar a última hora:



No tenia pegament pero no calia ja que vaig fer el forat perfecte perqué, encaixés la palleta. 
M'havia sortit tot bé, pero crec que l'ho més difícil és fer el forat, ja que si no tens una perforada, és díficil fer-li un forat sense arrugar-lo. Jo vaig tenir la sort de tenir la perforadora casera, ja que sense aixó, crec que no hauria acabat bé...

Resultat del que he fet:

























Comentarios